David Lee Roth

The Best tracks

Lyrics

1. DON'T RISS ME OFF

You know I'd never lie to ya, baby don't get me wrong
And though I wasn't true to ya, baby don't get me wrong
'cause satisfyin' you is the thing that gets me off

I do a lot of thinkin', some I shouldn't think about
Just a little somethin', you know I can't live without
Gotta fever that's burnin', you just can't slow me down

Don't piss me off, don't cool me down
I've been lied to, from town to town
You got somethin' that just blows my top
Hey now baby well you drivin' me crazy
When it comes to your love now I ain't a bit lazy

Baby don't you worry, you ain't gotta play no fool
Just a little lovin' is all I need from you
Never met nobody 'makes me feel the way you do

Don't piss me off, don't cool me down
I've been lied to, from town to town
You got somethin' that just blows my top
Hey now baby well you drivin' me crazy
When it comes to your love now I ain't a bit lazy

Talkin' dirty, dressin' clean, dancin' nasty by the record Machine
Do the walk, love to ball, just one look I believe that's All
Little girl loves to boogie woogie, looks so fine like Some sweet suger
Destination is on the floor, give it up just a little bit More
Hey baby can I be excused, I can't take no more

Don't piss me off, don't cool me down
I've been lied to, from town to town
You got somethin' that just blows my top
Hey now baby well you drivin' me crazy
When it comes to your love now I ain't a bit lazy

Don't piss me off, don't cool me down
I've been lied to, from town to town

I can't take no more
You're not that kind of girl
I can't take no more




2. YANKEE ROSE

(Intro)

What?
Well let me roll up onto the sidewalk and take a look at Her.
WoAh! She's beautiful! I'm talkin about a yankee rose!
And she looks wild. . . wild. . . wild. . . WILD!

Are you ready for the new sensation?
Well here's a shot around the world!
All you backroom boys salute, when her flag unfolds!
Well guess who's back in circulation. . .
Now I don't know what you may have heard,
But what I need right now is the original, good time girl!

(Chorus)

She's a vision from coast to coast (coast to coast)
Sea to shining sea (sea to shining sea)
Hey sister your the perfect host (make a toast)
Show me your BRIGHT LIGHTS and your CITY LIGHTS alright,
I'm talkin bout the yankee rose!
BRIGHT LIGHTS and your CITY LIGHTS alright! I'M TALKIN 'BOUT IT!

When she walks watch the sparks go fly, fire crackin' on the 4th of July!
No sad songs tonight, something's in the air! (You can Feel it getcha!)
A real state of independence, so pretty when her rockets Flare!
Still provin' every night that her flag's still there!

(Chorus)

She's a vison from coast to coast (coast to coast)
Sea to shining sea (sea to shining sea)
Hey siter your the perfect host (make a toast)
Show me your BRIGHT LIGHTS and your CITY LIGHTS alright.
I'm talkin bout the yankee rose!
BRIGHT LIGHTS and your CITY LIGHTS alright!
I'm in love with the yankee rose

Ahh. . . she's beautiful alright, mmm nothin' like her in the whole world

She's on time, I'm on the case, pick up the phone, no time To waste
She got the beat, and there's a little bit a comin' your Way!

Ahhh raise 'em up there, let's see who salutes baby
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, little bit, little bit, Little bit higher.
Here's the mast, swing her from here, yeah
I wanna get a little bit of apple pie!

BRIGHT LIGHTS, CITY LIGHTS! (repeat)




3. A LITTLE AIN'T ENOUGH

Empty pockets never stopped
Me from singing a blue streak, no
And I don't think the devil's
Ever gonna give me back
I don't think so!
'Cause stayin' 'round here takes patience
It's like a full time occupation
I've become a diplomaniac
Yes I did, baby
Hey mean old gal
You know the cross-town bus just rolled
Yeah I'm the same old number
But we still got time to go
Oh I say mama living ain't a luxury
Oh I say mama and a lil' ain't enough for me
No it ain't, no it ain't baby!
Yeah I'm believing that you needin' yo relaxation
But honey tell me can you tell that story twice?
I don't think so mama!
'Cause there's a function at the junction,
I think ya better get it all ready girl
See I was born without a silver spoon But I'm gonna make a Stir
Yes I am!
Was vaccinated with a phonograph needle
One summer break; and then I kissed her
On her daddy's boat and shot accross the lake
And was singin' it
Oh I say mama living ain't a luxury
Oh I say mama and a lil' ain't enough for me
No it ain't baby, no it ain't!
Mmmm, said a little ain't enough, baby!
Baby, PLEASE!! Little ain't enough, aw yeah, Wow!
Was vaccinated with a phonograph needle
One summer break Same summer that I kissed her
On her daddy's boat and shot across the lake Yeah!
Oh I say mama living ain't a luxury
Oh I say mama and a lil' ain't enough for me
Oh I say mama living ain't a luxury
Oh I say mama and a lil' ain't enough for me





4. JUST LIKE PARADISE

Rockin' steady in her daddy's car
She got the stereo with the big guitars
And that's all right (all right)

I got the itch and a restless soul
She gone with the wind
Gonna go for broke tonight
And that's all night

Girl, we've been meant for this
Since we were born
No problems now (the coast is clear)
It's just the calm before the storm

This must be just like livin' in paradise
And I don't want to go home

Suzy, Suzy, girl, for cryin' out loud
You got all the right moves
You make me eat my heart out
Nightly and that's all right with me!

No special favors make it out to cash
We'll spend it later
Got to make this romance last that's it, that's it

Some folks say `easy come is easy go'
(And some folks say)
But one night ain't enough for me
Girl, hang on tight and don't let go

This must be just like livin' in paradise
And I don't want to go home




5. BIG TRAIN

My train your station
Full speed across the nation
You'll be brownin' your Bermudas
When I blow this tomb with a view, yeah, all right
Third rail can't stand it
Santa Fe to the mid-Atlantic
I got a steel-wheeled radial
Prophylactic for you. . .
And I ain't afraid to use it now!
It takes up all your time
Being leader of the pack
Just when you get
That rat race licked
Well here come faster rats!

Big train
are you an engineer?
Big train
or a passanger,
Big train
Whatever gets
you to the top of the hill
You're on a Big train
strapped to the front of a
Big train
double stack thunder
Big train
and you're runnin'
just in front of the wheels

I've known fast livin' and I know wine, women
and songs become a long locomotive for me
That train be rollin' not me, I'm going before wine and
women turn into beer, the old lady and TV
All you ever wanted was to tap dance, run away
Sometimes you win sometimes you lose
Sometimes it rains right on your. . .

Big train time gets movin'
Big train when ya' don't know what you're doin'
Big train and you're wonderin' if you ever will
Big train aw honey are with me
Big train or is the rain doin sixty
Big train maybe you're standing still
Big train gets movin'
Big train Don't know what you're doin'
Big train and you're wonderin' if you ever will
Big train honey are with me
Big train or is the train doin sixty, baby

Maybe you're standing still
Always another train pulling into
that station: and I'll be smilin' again
Can't help it that's the kind of guy I am
Awe reap!




6. BIG TROUBLE

Well, Mousy Joe got the master plan.
He got a hat full of sugar; folks said, "You a lucky man. "
One night he just disappeared
And all we found was his hat in a clearing
Down by the Seven Eleven.
Folks cried, someone had died.
But I know Joe didn't go to heaven, no.

He went looking for trouble,
It was in his eyes.
She was a dime a dozen
And they were two of a kind.

Cherry Blue and Mighty Mouse
Kinda quiet dude and sure was 'sposed to be back at the House
With the kids and the dog.
"And tonight we're rocketeers", said Mouse.
"And I know a little joint upstairs in the back
Where we can sweat it all out and laugh. "
And without a doubt they were out

looking for trouble,
the real kind.
She was a dime a dozen
and they were two of a kind.

How many times have you said to yourself,
"Hey, I feel like a yo-yo, I've been here too long. "
I bet if you asked them our heroes would say,
"Hey, we're already gone. "
I know, somehow I know.

How many times have you said to yourself,
"Hey, I feel like a yo-yo, I've been here too long. "
I bet if you asked them our heroes would say,
"Hey, we're already gone. "
I know.

And off they drove,
late night still life,
paper moon shinin' brilliantly.
I'm sure he thinks that's cool
'cause any moon or mouse says he's a friend of hers
And this one will do just fine.
So what do you say we go lookin'?




7. IT'S SHOWTIME

Lights, camera, action
There's a star upon your door
Have your machine call my machine
We'll do lunch on the cutting floor
We're over budget
98 percent not there
And when the back door hits you
Where the good Lord split you
Tell us honey, who does your hair?
How does he do it?
Why's he do it?
Yes, it's true
The flavor of the month is you
And it's practice, practice, practice
Just to get to Carnegie
We'll need 10 percent,
And that's off the top
Gross, not net to me
Get it on,

Honey 'cause It's Showtime!
Just play the song,
Baby 'cause It's Showtime!
Produce me daddy,
Takin' 8 to the bar
Big, bigger, biggest
With the right lighting you'll go far
Here today, gone late today
And it's club dates in the sticks
And you're beautiful babe, don't never shave
No prob, we'll fix it in the mix
Just leave your name and number in
The dumpster when you're through,
Oh yeah

Don't call us, we'll call you
Oscar, Grammy, triple whammy
Cut, and that's the take
Quit complainin', where's my agent?
Don't you know how much I make?
Get it on,
Baby 'cause It's Showtime!
Just play the song,
Baby 'cause It's Showtime!
Leave your name and number
In the dumpster when you're thru,
Oh yeah

Don't call us, we'll call you
And it's play it like they paid ya
And your photo goes on the car wash wall
But somehow it's all worth it
When you hear that curtain call

It's Showtime!
Oh, Baby 'cause It's Showtime!
Oh yeah, just play the song,
Baby 'cause It's Showtime!
Oh yeah, let's ge




8. HOT DOG AND A SHAKE

I see ya shake and shimmy
Cross the burger shop floor
I never seen a woman move so slow
I'm dyin'
French-fryin'
By the seat of my pants
Take a bite of double fries
Swear to god it make ya
Late for the dance

Here's one for hte road
One shot for the real go-getter
Silly rabbit, you know just what it takes

A hot dog and a shake
That's what you're hungry for
A hot dog and a shake

My stomch's makin' noise
We're having dinner late
Cuz I gotta be kept
In a cool dry place
Just like any bowl of cherries
When the cream is risin' to the top.
You find your real bottom line is when your
Spine snap crackie and pops, pal

Give me one to go
He buddy, take a number
She can't say no
To what it takes

A hot dog nad a shake
That's what you're hungry for
A hot dog and a shake.

I'm more that just a victim
Of a hungry heart
Kiss me quick
I'm double- parked

A hot dog and a shake
That's what you're hungry for
A hot dog and a shake




9. SKYSCRAPER

I can hear the sound
Of the North Star calling
Put your high beams on
Stay on my wing
I'm falling
And spinning and turning
This is ultra-glide
The beginnings of great things
Cannot be seen
By your naked eye

Can you see me kow crack the skies like lightnin'
Mama's little sonic boom
Is simply frighteninig
I'm a skyscraper

Float like a buttuerfly
Acrobatic
Sting like a B-52
Dramatic
And the radar locks on you
No static

Can I reach it now
I'm not up here often
God only knows
And he ain!t talkin'
I'm a skyscraper




10. SHY-BOY

On the stage I'm in a rage
But you I never fool
Well I can rock with anyone
But never alone with you
Somethin' starts a barkin'
Now deep inside of me
I need a classy woman
To knock me off my feet

(chorus)

Shyboy, shyboy, shyboy, shyboy
Shyboy, shyboy, give it one more time boy
Shyboy, shyboy, shyboy, shyboy
Shyboy, shyboy, give it one more time boy

Oh, you make me nervous
More than I had planned




11. SHE'S MY MACHINE

[Verse1]

It's gettin' late I don't know `Bout 3 a. m.
And I'm drivin' in my '57 dream
It's gettin' late Don't know just where I've been
And I'm comin' to you from All points in between

[Bridge]

A little lovin' On my mind
A little lovin'

[Chorus]

She's my machine

[Verse2]

She gets along Let alone She's premium
And I love to feel her Each and every night
Damn straight She's wild In overdrive
Feels like something's getting right

[Bridge]

[Chorus]

[Verse3]

It's gettin' late I don't know
`Bout 3 a. m.
And I'm drivin' in my '57 dream
She's red She's wild In overdrive
And I'm coming to from all points in between

[Bridge]

[Chorus]

Look out Kick it

[Outro]
Machine Machine
She's my machine
Machine. . .




12. STAND UP

She looks like Monroe
It's a good impersonation
From start to finish
It's her better side
Head over heels
Yes, he feels a strange sensation
Excedrin Headache #65

That's the trouble with love
That's the trouble with war
You never get what you came for

Stand up, stand up
The more you do it
The less you fall down
Stand up, stand up
Put your head in the clouds
And your feet on the ground
Stand up, stand up
For the time of your life
You turn it up loud
Stand up, stan up

What kind of fashion
Is this flash infatuation
Is all this admiration mutual
Need no lessons
In emotiona starvation
Tat look in her eyes
Is too good to be true. . .

So now you got a good reason
Yeah, but you just gorra learn
It's what makes the world turn

Stand up, stand up
The more you do ti
The less you fall down
Stand up, stand up
Put your head in the clouds
And your feet on the ground
Stand yp, stand up
For the time of your life
You turn it up loud
And stand up stand up




13. TABACCO ROAD

I was born in a trunk
Mama died and my daddy got drunk
Left me here to die alone
In the middle of Tobacco road

Growin' up, rusty shack
All I had was hangin' from my back
Only you know how Iove
This place called Tobacco road

(chorus)

But it's home
The only life I've ever known
Only you know how I love
Tobacco road

Gonna leave, get a job
With the help and the grace from above
Save some money, get rich and old
Bring it back to Tobacco road

(chorus)

Let's get it on
Tobacco road

Bring that dynamite and a crane
Blow it up, start all over again
Build a town be proud to show
Give the name Tobacco road




14. EASY STREET

Saturday night
At the corner cafe
I had me some drinks
And I'm feeling my way
The moon's on the rise
And it looks like
A night for romance
Shuffling down

Pass the local hotel
Doing the rounds
And I'm under a spell
Must be the place
Yes I knew
When she asked me to dance

I'm on easy, easy street
I'm on easy, easy street

Seeing as how
I'm a regular guy
Watching the girls
Of the evening go by
I got me a chance
And I'm making it
Making it last

I'm on easy, easy street
I'm on easy, easy street

So if you're feeling like
You're just some lonely man
When ever you're down
In need of gentle care
There's always easy street
You know you gotta pay
But just remember boy

It's only a one night stand
That's right
I'll probably
Make it anyway
Down that easy street
She got nasty
Say baby
What you doing tonight?




15. CALIFORNIA GIRLS

14)
Well east coast girls are hip
I really dig those styles they wear
And the Southern girls with they way they talk
They knock me out when I'm down there
The midwest farmer's daughters
really make you feel alright
and the northern girls with the way they kiss
they keep their boyfriends warm at night

30)
I wish they all could be California
I wish they all could be California
I wish they all could be California girls

38)
The west coast has the sunshine
and the girls all get so tanned
I dig a French bikini on Hawaiian island Dolls
by a palm tree in the sand
I been all around this great big world
and I've seen all kinds of girls
Yeah but I couldn't wait to get back in the states
Back to the cutest girls in the world

54)
I wish they all could be California
I wish they all could be California
I wish they all could be California girls

62)
Oh Baby | : girls
girls
girls
the bettest in world : |

(I wish they all could be Californian) F A D E O U T




16. JUST A GIGOLO

Just a gigolo,
Everywhere I go,
People know the part I'm playing.
Paid for every dance,
Selling each romance,
Every night some heart betraying.
There will come a day,
Youth will pass away,
Then, what will they say about me?
When the end comes I know
They'll say "Just a gigolo,"
As life goes on without me.
I ai't got nobody
I'm so sad and lonely
Nobody cares for me"




17. SENSIBLE SHOES

I got a fast car, go cruisin' down the highway
A corvette stingray, I do it my way
Got a good job, makin' lots of money
I look good and I'm funny, so why'm I lonesome honey

The gypsy said the problem with you
You need some sensible shoes

Look at this black book, it's loaded with phone numbers
Potential lovers, new worlds to discover
You would think I really have it made now
New rayban shades but I'm a heartache on parade now

I walk around with the blues
I need some sensible shoes

Sensible shoes, ones that will lead me back to you
Sensible shoes, cuz you're the only lover who was ever true
I need some sensible shoes

All my friends now, they look up to me
They wish they could be a lot more like me
But they don't know and they can't see
How I'm hurtin', how I'm empty

Lost my soul when I walked out on you
I need some sensible shoes

Sensible shoes, ones that will lead me back to you
Sensible shoes, cuz you're the only lover who was ever true
I need some sensible shoes

I got a fast car, go cruisin' down the highway
A corvette stingray, I do it my way
Got a good job, makin' lots of money
I look good and I'm funny, so why'm I lonesome honey

The gypsy said the problem with you
Ah, you know

Sensible shoes, ones that will lead me back to you
Sensible shoes, cuz you're the only lover who was ever true
Sensible shoes, ones that will lead me back to you
Sensible shoes, cuz you're the only lover that was ever True

I need some sensible shoes




18. GOIN'CRASY

Well, here I'm rollin' down another sunny highway,
Been in the sun too long.
I'm goin' coconuts but least I'm goin' my way,
I'll prob'bly be here when that sun goes down.

I wanna live it up, wanna quit my job,
Tell the boss to go to hell.
I ain't complainin', you do the best with what you got.
I know you're laughin' 'cause it's easy to tell

I'm goin' crazy,
Goin' crazy,
Oo, from the heat.

Remember dancing on the pier last night?
Got drunk and fell into the water.
The big policeman wasn't laughing, didn't blink an eye,
He said, "You're messin' with the mayor's daughter. "

Don't tell me, "Give it up", too busy getting down,
I learned my lessons well.
You get it goin' and you don't never stop.
I know you're laughin' 'cause it's easy to tell

I'm goin' crazy,
goin' crazy,
oo, from the heat.

Goin' crazy,
goin' crazy,
oo, from the heat.

Goin' crazy,
Goin' crazy,
Oo, from the heat.

Goin' crazy,
Goin' crazy,
Oo, from the heat.




19. LADIES'NITE IN BUFFALO

Talk about the high cost of lovin'
I think I hear freedom drummin'
It seems
Give me your heart
And I'll give you the stars
"Yeah right", she says
"Maybe in your dreams"

(pre-chorus)
Heat wave blast, kids are screamin'
Pavement's hot (and the) sidewalk's steamin'
Only me, happens every time
Thinkin' 'bout you and me
Hello - Goodbye

(chorus)

You can jazz it up or play it slow
It's still the only song I know
It's 2 a. m. and traffic's slow
Another ladies's nite in Buffalo

I was listenin' to the DJ sayin'
"Put the stone behind", he said
Then the words can blow better, better
I don't mind some stormy wheather
Tonight, no
I can feel it, the

(pre-chorus)

Put the top down, hit the road
I sing the only song we know
It's 2 a. m. the traffic's slow
It looks like ladie's nite in Buffalo
Oh, baby

(spoken)

I got kinda sense of deja vu
I could swear I've seen you somewhere before
You don't think you've ever seen me somewhere before, do You, huh?
So it must have been two other people
I know, baby, I say, I didn't wanna half drag you
It's too far to drive back, baby
I don't wanna drive alone tonight

(chorus)

Well it ain't much all right I know
But it's the only song I know
2 a. m. and the traffic's slow
Another ladie's nite in Buffalo




20. LAND'S EDGE

Ah don't touch that dial

Here's a word about my ex-girlfriend
Towards the end conflict off and on
And I told her one night, "Honey every time we fight
I'll write a verse to this song"
Well, things got bad and things got worse
Still I struggled on
So sit back and get all comfortable
`Cause this little tunes six fuckin' hours long
And every journey's got destinations
Which the traveler can't expect
So how's that I'm always winding up
Down here at land's edge?

Now if love is blind why did her stockings
Always look so cool?
Now I know I was paying attention
But somehow I got fooled
Well I gave her seven children
And a twelve room uptown shack
And when it all was over
Took a dozen lawyers
To get half back
But I already got me a new gal to ruin my life
And she might just yet,
So I'm helping her find an apartment
Down here at land's edge

Now take the traveler and the tourist
The essential difference is
The traveler don't know where he's goin'
And the tourist don't know where he is
Small world till they lose your luggage, tho'
Take the stripper who lives next door
You'd swear this kid was 21 goin' on 44
But luckily that ain't how she sees it
Got a new tattoo that says:
"when I die, send the body to heaven,
Lost the rest at land's edge"